onsdag 23 mars 2011

Dessert även på en vardag!







































Idag är det vanligtvis onsdagspasta. Men det får bli ett undantag, då det är vinbrudarnas afton idag! Hemma hos mig! Ska bli nice att träffa dem :) Det var faktiskt ett tag sedan! Så istället för onsdagspasta, tänkte jag bjuda på en enkel och härlig dessert så ni slänger ihop i ett nafs! Ha en underbar onsdagskväll! 


Ananasdröm 
8 personer
1 färsk ananas
saft och rivet skal från en lime
2 msk florsocker
1 dl finhackad mynta


Skär ananasen i bitar. Blanda med övriga ingredienser. Rör runt! Häll upp i små glas och servera med en kula vaniljglass! 

4 kommentarer:

  1. Låter riktigt fräscht och gott!! Hoppas ni får en trevlig kväll!!

    SvaraRadera
  2. Så gott är det med efterrätter med färsk ananas! Står en ananas i köksfönstret som behöver mogna till sej lite, kanske vi hugger in på den på fredag. Gjorde en god variant med chili, så gott.

    SvaraRadera
  3. Vad gott det ser ut!! Satt just och funderade på vad jag skulle göra med min ananas som legat lite för länge på fruktfatet och behöver ätas upp så snart som möjligt, helst igår är jag rädd för...
    //Erika

    SvaraRadera
  4. Fräscht, enkelt och supergott!
    Vilken trevlig och inspirerande blogg du har och verkligen jättefina bilder. Hamnar härmed bland min favoriter!

    Bästa hälsningar Tilda
    http://tildaskokovin.blogspot.com

    SvaraRadera