onsdag 16 mars 2011

Onsdagspasta med Salsiccia och parmesan!



































Onsdagspasta som mannen tillagat, hör inte till vanligheterna, men denna kväll var det ett faktum, då jag var i stort behov av en promenad innan solen begav sig ner. Ett sms pep till i min telefon -Vad hade du tänkt till pastan ikväll? Salsiccia med parmesanostsås svarade jag, och fick ett litet leende på läpparna, då jag visste att det inte fanns något vidare recept på detta.  Utan han fick ta till sin fantasi och ge sig i kast med utmaningen. Men hjälp vad han impade måste jag säga. Han kan om han vill ;) Får nog se till att hålla mig undan från köket lite oftare ;)Han bjöd på en smarrig parmesansås till salsicciakorven som han stekt i skivor och med klyftor av champinjoner och till det hela  färsk tagliatelle. Dessvärre kan jag inte ge er de rätta mängderna, men ingredienserna kommer här... Nu ska jag lätt bänka mig i soffan och njuta av en härlig TV-kväll. Någon mer än jag som följer den nya serien på TV4 "Blue Blood"? Jag blev helt fast i första avsnittet... Fast först Sveriges mästerkock ;)  Tjingeling, och ha en härlig onsdagskväll!


Herr O´s onsdagspasta med salsiccia och parmesanostsås
Salsiccia i skivor
Champinjoner i klyftor
Mjölk
Creme Fraiche
Riven parmesanost
Soja
Italiensk kalvfond
Peppar
Torkad basilika
Karl Johan salt







2 kommentarer:

  1. Vad kul att du gillade min blogg! Tack så hemskt mycket för kommentaren. Men oj, vilken fin blogg du har också! Här kommer jag absolut att titta in igen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nu blev det jobbigt, jag sitter här och är vrålhungrig och kylen gapar tomt. Det där ser absolut ut som något jag skulle kunna tänka mig att fylla magen med :D

    SvaraRadera