lördag 26 mars 2011

"Nu ska du höra nånting som jag vill tala om...

... jag såg en lärka nyss, och det var våren som kom.
Nu är våren kommen, nu är våren kommen, alle lärkor börjar drilla då, just då..." 
Ja så är det faktiskt idag! Underbart med vårsolen som lyser, och jag kunde inte längre hålla mig för att plantera lite vårblommor i krukorna. Fick god hjälp av min svärmor som är en riktigt baddare på det här med blommor! Så man skulle kunna säga att jag har en egen liten trädgårdsmästare ;)    Å till råga på allt slog vi till med en grillning till lunch...Yammie!!! :)  Finns nog ingenting bättre än att grilla och sitta ute och äta. Eller vad säger ni?
Nu är bara frågan på vad kvällen ska bjuda på i mat väg? Vad ska ni äta ikväll? 

 


7 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! Ha en fortsatt jätte härlig helg! Kram Daniella - BakeCake

    SvaraRadera
  2. Tack för den, nu har jag visslat på Saltkråkesången sen jag läste detta...:) Men visst, det gör inte så mycket, man blir ju ganska pigg av den.
    Här blir det en ny kycklingrätt som ställs på bordet, spännande att testa nya recept!
    Ha en fortsatt bra helg,
    Anki

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till nomineringen hos Isabellas! Va roligt.

    Kramar från Kungsbacka

    SvaraRadera
  4. Nu är det banne mig vår! Härligt att damma av grillen och sprida lite väldoft över bostadsområdet.

    SvaraRadera
  5. En sån underbart vacker blogg du har:) Ja en sak e sådan helt klar, lita på at jeg kommer tebax....

    Bäste helsninger
    Lo Wol

    SvaraRadera
  6. Hej Lou! Åh stort tack för dina fina ord. De värmer :-) Hoppas få dig här snart igen! Stort kram Gourmetmorsan

    SvaraRadera
  7. Hej Camilla! Kul med nominering som man inte hade en aning om... Nu hoppas jag på många röster ;-) Kram Gourmetmrosan

    SvaraRadera