lördag 12 mars 2011

Mys-start på dagen!

































Härliga lördag, trots snö som inte tycks vilja ge sig... Men det är ju ingen idé att lägga en massa kraft och energi på det, när man ändå inte kan göra någonting åt det! Men det är ändå lite snopet när de säger på radion att idag blir det i stort sett soligt i hela landet och ett par plusgrader... Tittar man ut, är det helt det motsatta?!?! I vilket fall som helst tog vi (Karin och jag) oss upp tidigt och tog en härlig frukost på stan helt alena, bara hon och jag, och det är härligt och väldigt lyxigt! Det är bara det med Karin, att tiden går så fort! Vi hinner liksom inte prata klart.. Så här saknas ingen brist på samtalsämnen;)  Annars är det en relativt lugn helg framför oss. Igår slog vi till på 60 min filén som jag säker bloggat om för längesedan, men tänkte ge er en påminnelse om att denna rätten är så otroligt god och enkel. Ikväll vet i katten vad som ska lagas till, men en sak är säker, jag kommer sitta bänkad framför Melodifestivalen. Kommer ni? Det är den här stora finalen som jag gillar skarpt... Ha en mysig lördagkväll alla underbara bloggläsare!






60 minuters fläskfilé
4-6 personer
800 gr fläskfilé Skäres i 2 cm tjocka skivor
2 pkt bacon

Blanda kryddblandning:
3 tsk curry
3 tsk paparikapulver
Salt
Svartpeppar

Doppa filébitarna i kryddblandningen och vira baconskiva runt.
In i kall ugn på 200 grader i 60 min.
Därefter häller man på 5 dl grädde och in i ugnen ytterligare 10 min.

Klart! Servera med ris och en god sallad... ;) 

Skär filen i bitar och rulla dem i kryddblandning. Snurra bacon runt!
Lägg bitarna i en form, och in i kall ugn, som du sätter på 200°C och in i 60 minuter.
Efter 60 min har det blivit lite vätska. Häll på grädde och in i ugnen ytterligare 10 minuter.
Nu är det klart och kan serveras både till ris, pressad potatis och pasta...YAMMMMMMMIE!!!!!!!!!!

6 kommentarer:

  1. Tack underbara!!! Du är helt ljuvlig!!!
    KRAM Karin

    SvaraRadera
  2. Helt underbart med frukost på café/restaurang, lyxigt, precis som du sade :) Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Så gott! Det där receptet har jag tänkt att prova massor av gånger, men det blir aldrig av. Kanske dags snart!

    SvaraRadera
  4. halloj!!! testa fläskfile receptet igår mumma!!!! så jäkla enkelt och såå gott!! ha en go söndagskväll kramar ann

    SvaraRadera
  5. Hej Ingela! Do it! Du kommer inte bli besviken :-) Kram Gourmetmorsan

    SvaraRadera
  6. Hej Ann! Kul att rätten gick hem hos er! Hos oss har den hamnat bland favoriter! Ha det gott! Kram Gourmetmorsan

    SvaraRadera