lördag 27 februari 2010

Matmässa "Passion för mat"!

I Göteborg anordnades i helgen matmässan "Passion för
mat", och de må jag säga att det var en väldans massa
passion och en fantastisk mässa. Vem njuter inte av att
strosa runt bland utställarna och låta gommarna njuta av
lite smakbitar av både gamla och nya produkter... och special
komponerad meny endast för mässan och utställarnas
produkter... Jag njöt i fulla drag! Det blev en hel del inköp
också av tex. Chorizokorv, kryddor från Santa Maria, Honung
med smak av fläder och champagne, Björnbärs vinegrätt och
massa annat gott! Har ni inte besök mässan tidigare är det
helt klart värt ett besök! Fast nu får ni ju vänta tills nästa år!

Smakmeny av en 4-rätters av Katja Palmdahl. Det bästa av allt
var att man fick tillgång till recepten också... så jag lovar att
jag ska dela med mig av det när jag lagat!
• Kall Sveciasoppa
• Långkokta högrev med björnbärsvinegrätt, rosmarin
och palsternackspuré
• Salviakryddad kycklingrulle och rostad Anjapotatis
med äppelchutney
• Chokladmousse med vanilj och kanderade nötter

Det var verkligen en helt ljuvlig meny!

I mässminglet

Oliver i massor

Läcker dukning för våren.


Gott om knäcke och marmelader av olika slag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar