lördag 23 oktober 2010

En grabb som vet hur han impar...







































Igår var det inflyttningsfest/After work hos grabben som vet hur han ska impa på brudarna och även grabbarna faktiskt. Han hade trixat ihop en plockbuffé, som inte gick av för hackor... Det var melon med parmaskinka, tunnbrödsrullar med skagenröra, kex med tapenade, oliver, och min favorit som ännu inte kommit fram på bordet här hemma, men som gav mig mer smak: Pepparkaka med ädelost. Det tror jag att jag skulle kunna äta varje dag... det är ju bara såååå otroligt gott :D  Tack David för den mysiga AW du ordnat, och stort lycka till i din fina nya lya!


När vi ändå hade fixat barnvakt, tog vi oss vidare till Grappa. En italienska restaurang som återigen har god mat och som ändrat menyn sen vi var där sist, för då var vi ganska besvikna. Nu har de massa gott och nytt att välja på... För min del blev det Glaserad kycklingrullader fylld med parmaskinka och chevréost serverad med potatispuré och skysås samt bräserad rödkål. Ser kanske inte så gott ut på bilden, men den missvisar...smaklökarna hade fest skulle man kunna säga ;) Grabbarna tog en klassiker, nämligen Hamburgetallrik, som var så stort och rejäl, så hälften hade varit nog för mig... men för dem gick de ner... 
Vi provade Xider i smaken Granatäpple och rabarber och Linda gav den 5 av 5 möjliga, och jag kan bara instämma... den smakade "mumma" ;)





Ett mycket gott vitt vin som rekommenderas: Claps från Italien. Endast 69 kr på systemet, och passar perfekt till getost och fisk och skaldjur. 
Helt klart värt ett inköp!

2 kommentarer:

  1. Vilken kille! Verkar varit en trevlig kväll.

    SvaraRadera
  2. Härligt!!! Instämmer med Remsan - vilken kille!! ;-) Måste bara säga att din header är sååå vacker, bilden är riktigt bra, love it! Ha en fin dag!

    SvaraRadera