torsdag 14 oktober 2010

Kycklingpasta med örter!







































Här kommer onsdagpastan idag torsdag, men jag hoppas ni inte deppar alltför mycket för det! Det funkar ju faktiskt veckans övriga dagar oxå ;)
Häll upp ett glas vin och laga middagen tillsammans! 
De är de här små stunderna  som sätter guldkant på tillvaron... NJUT! Varför inte bjuda in vänner eller grannen på en mumsig  pasta så här mitt i veckan? Finns nog ingen som skulle tacka nej till det...
Kycklingpasta med örter och senap!
4 portioner

1 grillad kyckling (alt 4 st kycklingfiléer)
3 dl grädde
2 dl creme fraiche
1 dl chilisås
2 msk dijonsenap
1,5 tsk tsk dragon
1,5 tsk franska örter
1,5 tsk italiensk salladskrydda
0,5-1 tsk salt
2 vitlöksklyftor
svartpeppar
2 dl riven ost med smak typ prästost

Gör så här:
Bena ur kycklingen och skär i mindre bitar.
Lägg kycklingen i ugnsform.
Blanda alla ingredienserna til såsen och
häll över kycklingen.
Avsluta med riven ost...
In i ugnen 200°C i 20 min.
Servera med färsk pasta och toppa
med ruccula och cocktailtomater...




11 kommentarer:

  1. Ska jag bryna på fileerna först? Tänkte testa på mina "stora" barn i helgen.Låter gott!

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt, de små stunderna som sätter guldkant på tillvaron ska man definitivt prioritera.
    Behöver ju inte vara så avancerat, men nog så trevligt!

    SvaraRadera
  3. Håller med du! Det finns inget bättre än att sätta lite guldkant på vardagen. God mat och ett glas vin mitt i veckan smakar ofta extra bra.
    Så fin din nya bild är!!!!

    SvaraRadera
  4. Hej Stefan!
    Jag använde mig av färdiggrillad kyckling, men det går ju lika bra att använda kycklingfilé, men då rekommenderar jag att du steker dem först! Lycka till! Kram Gourmetmorsan

    SvaraRadera
  5. Din nya header är fab! I love it! Den ser jätteproffig ut! Så höstig och fin. Nu vill jag också ha en ny header bara för det... :-)

    SvaraRadera
  6. Tack för ett jättegott recept.Aaaalla älskade det här hemma ikväll:-)
    Och vad fin bild på dig du satt in på dig.
    Ha en trevlig kväll.
    Mvh Malin

    SvaraRadera
  7. Detta blev vår onsdagspasta idag! Mkt gott! Ha det så bra! kram från Bomans

    SvaraRadera
  8. Jag säger bara,jättegott!

    Britta i Falun

    SvaraRadera
  9. Hej! Lagade denna rätt i lördags när jag hade gäster och det var sååååå jäkla gott!Tack för receptet!MVH/Lotta

    SvaraRadera
  10. Hej Lotta! Kul att du och dina gäster tyckte om rätten! Tack för din kommentar! Det är alltid lika roligt att höra vad ni tycker om recepten! Kram Gourmetmorsan

    SvaraRadera
  11. Hej Britta i Falun! Tack för kommentar! Kram Gourmetmorsan

    SvaraRadera