tisdag 19 oktober 2010

Hur svårt kan det va?







































Har ni oxå dagar, då ni inte vet vad som ska lagas inför kvällen? Ibland är man liksom inte sugen på någonting, och hjärnan arbetar på högvarv för att komma på vad man skulle kunna tänkas vara sugen på...  Så då får det bli vad man har i kylen (tur man har en välfylld kyl ;)och utgå ifrån det. Det blev en härlig sallad, som passade perfekt när man inte var så vidare hungrig heller...


Det var ju riktigt ruskväder igår också, och vad passar inte bättre än bak. Så jag fick fram min gamla receptpärm och letade fram ett brödrecept från min farmor. Hon var en riktigt hejare på att baka. Så det blev tre limpor rågbröd! Yammie :D  Håll utkik i eftermiddag, så får ni väldens godaste bröd, med hårda kanter...
Italiensk salladstallrik
Blandsallad
Cocktailtomater
Avocado
Nektariner
Mozzarella ost
Salami
Parmaskinka
Getost på tunnbrödskex med skogbärssylt
Ringla över balsamicosirap, så är kvällsmaten klart!





7 kommentarer:

  1. Känns igen! Inspirationen och lusten är noll men en kylskåps special brukar bli bra!!:) Din tallrik ser riktigt festlig ut!!

    SvaraRadera
  2. Såå gott det ser ut! Perfekt tallrik när man inte veta vad man ska göra för käk och dessutom är det ju hur gott som helst. Ha en bra dag i höstmörkret!

    SvaraRadera
  3. Ingen dålig plocktallrik! Älskar sådana! Själv så kör jag månadsmatsedel, funkar bra hos oss! Några smärre avsteg från den får man ju göra!

    SvaraRadera
  4. Hej Frostrosor! Det där med månadsmatsedel låter ju verkligen inte helt fel. Själv skulle det nog bli alltför många avstick... men jag funderar skarpt på en vecka i taget i allafall...vi får väl se! Kul att du slängde in en kommentar, det är alltid roligt att få höra från sina läsare! Kram

    SvaraRadera
  5. hej!

    brukar också göra per vecka, det funkar rätt bra. brukar ta fram en sisådär 4-5 rätter varje söndag och så köper jag hem ingredienserna till det och så kan man välja vilken dag det passar, för veckorna blir ju ändå aldrig som man tänkt sig... resterande dagar blir när man är bortbjuden, äter ute, eller bara plockar ihop nåt :-)

    SvaraRadera
  6. Har du något bra tips på en "nybörjar"-brie. Eller på en god Brieost överhuvudtaget ??
    Mvh Jenny.

    SvaraRadera
  7. Hej Jenny! Det där med Brie-ost när inte min starka sida. Jag skulle tipsa dig att gå till en butik med en bra chark, och be att få smaka och be dem om tips. De är oerhört duktiga. Har hjälp mig massa, när jag har haft funderingar på ostar... Lycka till! Kram Gourmetmorsan

    SvaraRadera