fredag 1 oktober 2010

Fredagsmys i soffan framför TV´n!







































Ikväll blir det fredagsmys framför TV och vi har precis njutit av en lättare tapastallrik med massa gott! Det var parmaskinka, grillade ribs med colesalw, quesadillas med getost och soltorkade tomater och en sallad och kex och ost, å så ett fantastiskt gott vin! Så nu är jag sååååå mätt... så jag kommer verkligen inte röra mig en meter till... inväntar Idol på TV, vilket kommer passa mig perfekt ;) Eftersom det var mannen i huset som inhandlade kvällens mat kom han också hem med en Nyhet i snackshyllan.... Nämligen ugnsbakade krispiga chips från OLW i msakerna sourcream och sweet chili och sourcream och onion, och nog var det krispiga allt. Mycket smak och de håller vad de lovar. Herr J konstaterade att de är mycket torrare än vanliga chips, vilket gör dem mycket goda i konsistensen... så fullpott får de från oss! Att det sedan innehåller endast 7,5% fett, är ju bara postitivt ;) 


Ett superschysst vin intog till tapasen och det är väl värt att rekommendera! Rioja, Navajas Crianza 2007. Kommer inte ihåg vad det kostade, och Systembolaget har fel på sin sida...så jag återkommer om pris och art. nr ;)










Nyhet från OLW: Ugnsbakade chips med endast 7,5% fett och mycket smak. Supergoda...någon mer som har smakat dessa, åh vad tyckte ni? 

Ha en fortsatt härlig fredagskväll alla bloggläsare!

4 kommentarer:

  1. Chipsen är jättegoda, som du sa inte så feta..

    SvaraRadera
  2. Ditt foto på plockmaten visar fredagsmys när det är som bäst :-) Jag blev väldigt sugen på rödvin och mys med levande ljus när jag såg den.

    SvaraRadera