onsdag 27 oktober 2010

Onsdagspasta=TÄVLING!

Då var det onsdag, och ikväll vankas det ONSDAGSPASTA och vad passar inte bättre än att utlysa en TÄVLING just denna dag i ämnet pasta!
Idag har ni chansen att vinna Fiberpasta, som är en pasta med lågt GI och gjord på riktigt durumvete! Forskning har visat att en kost med ett lågt GI är bra för hälsan: Lägre blodfetter. Bättre tandhälsa. Du är mätt under längre tid. 
Det är väl inte illa! Pastan ser ut och smakar precis som vanlig pasta, och jag föll pladask ;) Jättegod måste jag säga! Så nu har DU chansen att vinna! Jag lottar ut två paket av Fiberpasta, och det enda du behöver göra är att skriva en kommentar nedan om varför du tycker om pasta! Så drar jag två lyckliga vinnare! Er kommentar behöver jag innan söndag kl.12.00!
Lycka till! 


Vill du läsa mer om Fiberpasta hittar du info här!


Den finns också att köpa på Matas, Torggatan, Varberg samt Shine, vid Blomsterlandet i Varberg.

10 kommentarer:

  1. Pasta är så gott. Passar till det mesta och kan användas både till vardags och fest. Tänk er pasta med pesto, pasta carbonara, studentmaten pasta med krossad tomat och kryddor, pasta med kyckling dressad med fruktig balsamvinägersås, osv osv. Listan över goda maträtter med pasta kan göras enormt lång!

    SvaraRadera
  2. Pasta funkar alltid! Snabbt, enkelt och gott!

    SvaraRadera
  3. Åh, vad kul det vore att få testa denna! Pasta är ju för det första så otroligt variationsrik, det finns både fullkornspasta, fiberpasta, tomatpasta, spenatpasta, fjärilpasta, skruvpasta etc etc i evighet, och tillbehören är ju även dom oändliga. Jag ska från och med 1 november börja med mitt "nya liv" med bra mat och träning, så det vore ju en galet bra början att få vinna denna!

    SvaraRadera
  4. Pasta är ju så enkelt och gott. Snabb vardagsmat och samtidigt kan det bli festligt. Tycker till och med att olika former kan smaka olika. Konstigt!!

    SvaraRadera
  5. Pasta är sååå gott! Men inte alltid så nyttigt :( men denna verkar väldigt intressant! Passar in i mitt liv just nu!

    SvaraRadera
  6. Vill bara göra en lite rättelse Madde. FiberPastan finns inte ännu på Kvantum i Varberg, men däremot på Matas ,Toggatan samt Shine som du skrev.

    Vänligen Jens Nilsson (importör av FiberPasta)

    SvaraRadera
  7. OBS! Jag deltager INTE i tävlingen;-)

    /Jens

    SvaraRadera
  8. Nyttig pasta, kan de va nåt att ha????
    Med både fibrer&lågt GI, låter nästan för bra...
    Men jag é *nyfiken i en strut*, så ta och sänd mig ett paket.
    Ty detta vill man ju inte gå bet....;) (ska läsas på rim... ifall nån missat det...)
    Tack för en kanonblogg och kul tävling.
    Mvh Eva-Lena på Gotland

    SvaraRadera
  9. Pust, äntligen fick jag iväg den... förstod inte det här med välj profil... e de bara jag som inte förstår sånt??? Anonym funkade... om nån annan skulle undra....;)

    SvaraRadera