fredag 8 oktober 2010

Polkapannacotta i kärlekens tecken!

Äntligen fredag! Denna veckan har bara sprungit iväg, liksom alla andra veckor. Efter en härlig frukost börjar jag nu fundera på vad kvällen ska erbjuda för gott i mat väg, och tänkte tipsa er om en god och enkel liten dessert. Jag gjorde dessa igår till en buffé, som skulle gå i kärlekens  tecken. Eftersom det inte är så vidare kul med plastmuggar, klädde jag in dem i silkespapper med röda små hjärtan på, med ett rött litet snöre runt. Åh det blev faktiskt väldigt mysigt. Silkespappret med hjärtan på är inköpt på Lagerhaus. Ifall du vill överraska någon ikväll, så kommer här receptet. 


Polkapannacotta
4-6 portioner
3 dl grädde
100 gr Marabou choklad med polka (hackad)
2 msk socker
1,5 gelantinblad
Gör så här:
Lägg gelantinbladen i vatten. 
Koka grädde med socker, hacka chokladen. Häll den varma grädden över chokladen. Krama ut gelantinbladet och lägg det i gräddblandningen. Häll upp i glas och in i kylen några timmar, tills det stelnat. Garnera med vispadgrädde och en polkagriskaramell.









6 kommentarer:

  1. Jisses så gott detta låter! Polka är en av mina favoriter. Ska helt klart provas :-)

    SvaraRadera
  2. Å ser jättefint och gott ut!
    Kanske får prova de i helgen.
    Kram J

    SvaraRadera
  3. Smarrigt! Jag köpte Marabou Polka i går så jag kanske ska prova i helgen.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Mmmm är alltid på jakt efter ytterliggare en smak att prova Pannacotta på... denna ska definitiv prövas!

    SvaraRadera
  5. Åh, det här hade jag en idé om att göra också! Och nu tycker jag att den idén verkar ännu bättre ;) Låter jättegott.

    ps. Supersnygg header! Höstmys :)

    SvaraRadera
  6. Super gott!! Den gick hem hos alla igår, kunde gjort dubbel sats :-)
    // Linda

    SvaraRadera