lördag 16 oktober 2010

Hummerfiske på Västkusten!

Morrn på er! Hoppas helgen startat bra för er! Själv var jag helt slut igår efter en intensiv dag på havet å hummerfiske... Jag var så trött att jag inte ens fick till ett blogginlägg! Men tänkte dela med mig om min underbara dag som startade kl 05:20 idag istället! Tidigt, jag vet, men vilken morgon! Det var rena rama tavlan man hade framför sig när man strosade ner mot båten och med världens finaste soluppgång. De ni, då bryr man sig faktiskt inte om hur mycket klockan är ;) Ett spegelblankt hav nästintill och några plusgrader, var en helt perfekt dag för mig att slå följe med min far, efter att jag inte varit med på några år. Som barn fick man gladeligen följa med varken man ville eller inte, men jag minns mest min lilla lekkoja fram i fören, och då var inte de små svarta läckerheterna (hummern) det som upptog mitt engagemang mest ;) Nu har det ändrats avsevärt... Efter några tinor med krabbor började skepsisen infinna sig, men rätt som det var dök den upp, den lilla svarta hummern, som vi väntat på... Så det blev hummerkok så fort vi kom hem, och krabbor i massor! Så håll utkik senare idag, ska ni få ta del av världens godaste hummersoppa






4 kommentarer:

  1. Livskvalitèt!! Härligt Madde!

    SvaraRadera
  2. Snygg blogg! Ska kolla recepten:)

    SvaraRadera
  3. Ett par vänner till oss hade varit i Smögen på hummersafari och var helt lyriska. Maten de hade ätit efter bidrog väl en hel del också, 5-rätters fisk- och skaldjursmeny. Då är västkusten rätt ställe :-)

    SvaraRadera
  4. Ger härliga minnen för en gammal Bohuslänning. Tycker nästan krabba är lika gott som hummer. Jättefina bilder!

    SvaraRadera