tisdag 26 oktober 2010

Persiljekassler!

Midda´midda´på er! Nu har jag avverkat en härlig och otroligt snabblagad lunch från den nya kokboken "Arla köket vardag" och det gick faktiskt snabbare än 30 min! En god rätt som även gick hem hos grabben som legat i magsjuka i några dagar... så det måste vara ett gott betyg ;)  Nu hoppas jag bara att man själv slipper undan det oxå...för det vill jag verkligen inte ha usch.....


Persiljekassler
3 portioner
400 gr kassler
2 dl Vispgrädde
1,5 dl riven smakrik ost typ västerbottenost
1/2 dl hackad persilja
vitpeppar efter tycke


Gör så här: Sätt ugnen på 225°C. Skiva kasslern, och lägg i en ugnsfast form. Blanda grädde, ost, persilja och peppar. Häll såsen över kasslern och gratinera i ugnen i ca 15 min. Servera med ris eller pasta och en god smarrig sallad!


Imorgon vankas det ONSDAGSPASTA, och jag är så sugen på denna pastarätt, så ni anar inte... Ska locka er med kyckling, olika härliga grönsaker som ska slungas också pasta förstås... Håll utkik imorgon! 
Tjingeling! :D

2 kommentarer:

  1. Kassler är en så himla tacksam vardagsmat! :-)

    SvaraRadera
  2. Bra recept, perfekt för nästas veckas meny eftersom vi fick kassler över idag när vi åt ärtsoppa.

    SvaraRadera