torsdag 28 oktober 2010

Jag har antagit utmaningen från Göteborgskex!

Häromdagen fick Gourmetmorsan en förfrågan om att var med i en tävling, som går ut på att skapa en smakkombination som slår "klassikern" ädelsost och fikonmarmelad. Bidraget måste innehålla de nya kexen "Små digestivekex" från Göteborgskex samt någon typ av ost, sedan är det fritt fram för övriga ingredienser. Visst låter det spännande? Det är också fritt fram att ta hjälp av er underbara bloggläsare, och det tänkte jag göra nu ;) Maila mig eller ge en kommentar på vad ni skulle kunna tänka er hade passat perfekt till dess små digestivekexen... 
Mitt huvud snurrar redan av massa idéer, så det får bli till att testa hela helgen tror jag ;) Men jag skulle bli så otroligt glad ifall ni skulle vilja hjälpa mig!


Nej nu tänker jag krypa upp i soffan och titta på Rosa-bandet galan, så ha en fortsatt trevlig torsdagskväll allihopa!







4 kommentarer:

  1. Getost och hjortronsylt!
    http://mumsfillibaba.blogspot.com/2010/10/njut-av-solen.html

    SvaraRadera
  2. En bit mild krämig brie, jordgubbskompott i balsamvinäger !! *mums*
    Eller först lite soltorkade tomatercreme och en bit camembert eller brie !!

    SvaraRadera
  3. Rödlöksmarmelad och brieost.
    http://martenssonskok.blogspot.com/2010/01/fonduekvall.html

    SvaraRadera