söndag 5 september 2010

AFTER BEACH FEST så här i slutet av säsongen!

I helgen gick AFTER BEACH festen av stapeln, och här är det
minsann klackarna i taket från start...Vi hade sådan väldans
tur med vädret, och trots att det blev lite kyligare, klarade
jag mig galant med min våtdräkt som jag hade ekiperat mig
med! Det var snarare för varmt och fuktigt med min kostym
;-)

Min man och svåger intog rollerna Berra och Robban från
sällskapsresan... stackars farmor fick av-vara sin rullstol
för kvällens baluns! Men den gjorde succé!

Det är ju verkligen kul när många går in för temat...




Det anordnades en rolig tävling, där man skulle gissa på
olika frågor och smaka sig till rätt svar! Men det var helt klart svårare än
jag trodde... Här kommer frågorn ifall någon behöver ett litet festtips
:D
Fråga 1: Vad är det för sill?
1. Svensk löksill x. Skärgårdssill 2. Brännvinssill
Fråga 2: Vilken är snapsen?
1. OP Andersson x. Skåne 2. Hallands fläder

Fråga 3: Vilken smak är det på cidern?
1. Jordgubb/lime x. Jordgubb/Kiwi 2. Jordgubb/Krusbär
Fråga 4: Vad heter melonen?
1. Galia x. Cantaloupe 2. Honungsmelon

Fråga 5: Vad är detta för ölkorv?
1. Jambalya x. Cabanossi 2. Caramba
Fråga 6: Hur många % innehåller ölet?
1. 2,8% x. 3,5% 2. 4,5%

Ibland var vi helt överens, ibland inte... Men mitt lag kan
tyvärr inte skryta med många rätt svar...


Fråga 7: Hur många % kakao innehåller chokladen?
1. 71% x. 83% 2. 87%
Fråga 8: Vid vilken temperatur rekommenderar man att servera dessertvin?
1. 8-10 grader x. 10-12 grader 2. 12-14 grader

Dukningen gick i glada färger

Tyvärr fick jag ingen bild på varmrätten som serverades.
Men med grillad kycklingfilé med pastasallad och massa
goda såser blev så otroligt mätta. Men desserten gick ner
som bestod av jordgubbspannacotta med färska jorrdgubbar!


Tack familjen Boman för en mycket trevlig AFTER BEACH fest!
Så ser vi fram emot nästa år, när familjen Olausson anordnar.

2 kommentarer:

  1. Gud vad häftigt att klä ut sej till radarparet från Sällskapsresan!
    Bra frågor att ha vid en tipsrunda, annorlunda helt klart.

    SvaraRadera
  2. Vilket roligt tema. Och vilken rolig frågesport.

    SvaraRadera