tisdag 7 september 2010

Ny alster till min samling!

Eftersom jag älskar kokböcker och det finns såååå otroligt
många att välja på, fick det bli 3! stycken till min kokboks-
samling. Än så länge har jag bara hunnit snabb bläddra, och
är otroligt nöjd med mina inköp. Som grafiker, njuter jag när
jag får frossa i härliga bilder, utformning och typsnitt och
att framförallt när maten ser lockande ut! I boken ovan
"fredagskväll med mat och vin" skriven av Håkan Larsson
fick man ett härligt upplägg med några recept för varje
månad samt ett passande vin till maträtten och tips på
matlagarmusik! I like it
:D

Ett utdrag ur boken "fredagskväll med mat och vin" skriven
av Håkan Larsson.

one more slice med Leila Lindholm, blev också ett inköp!


Å så LCHF-husmanskost av Anna Hallén.

Så när grabben somnat in ikväll ska jag krypa upp i soffan
och gotta mig i mina nya kokböcker. Ikväll börjar ju Idol,
så det får väl bli en titt på det oxå!
Vad har ni för planer för kvällen?

5 kommentarer:

  1. Oj, jag skulle vilja ha alla tre böckerna. Själv föredrar jag EM-kvalfotboll före Idol i kväll...

    SvaraRadera
  2. Har glömt att maila detta till dig, lite roligt men du kanske redan sett det. Sätt lite guld på tillvaron, ätbar är det.
    http://www.the-deli-garage.com/shopware.php
    Eller på min blogg längst ner http://mimmisevigaogonblick.blogspot.com/2010/08/tindras-sommarlov-fortskrider-igar-akte.html


    MVH
    Mimmis

    SvaraRadera
  3. Ljuvligt med nya kokböcker.Finns inget mysigare än att sitta och "blaa" i dem framför tv`n.Tack för tipset om Håkan Larssons bok.Den har jag missat.Gå in och titta på Anna Haléns hemsida ,för hon har skrivit några fel i boken som du kan rätta till om du känner för det.
    Mvh Malin

    SvaraRadera
  4. Hej MAlin å tack för tipset! Det kan ju allt vara bra att veta felen, så inte matlagningen går helt åt pipsvängen :-) Kram Gourmetmorsan

    SvaraRadera
  5. Tack Mimmi för tipset! Ska genast gå in och titta vad det är för spännande! Kram Gourmetmorsan

    SvaraRadera