torsdag 9 september 2010

Shit, det funkade! Bananflugorna är fast...


I vårt kök har jag en invasion av de små ettriga bananflugorna.
Hur många man än tycks ha ihjäl, fylls det på med bara fler
och fler... Jag blir knasig snart
Men rätt som det är när jag sitter och äter frukost, pratas
det just om bananflugor, och de ger ett tips på radion!
Tips finns det gott om, så jag slår det ur hågen. Men rätt
som det är kommer jag på andra tankar, å slänger ihop
blandningen i ett glas.... och det går inte 1 MINUT förrän
första flugan är fast! Jipppppppppiiiiii! Så detta tipset funkar,
vill jag bara tala om. Ifall ni också har flygfän till sällskap i
köket ;)


Blanda vatten, honung, vinäger och diskmedel i ett
glas... så vips är flugorna där!


8 kommentarer:

  1. Åhh toppen får jag låna bilden på glaset till min sida, och talar om vem som är fötografen och vilken sida jag hittade den på.
    Mimmis i skåne

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Ska gå och hälla upp en drink till dem nu för jag har samma problem. Återkommer om resultatet ;)

    SvaraRadera
  3. Jisses, vilket bra tips! Blir galen på dessa flugor. Vart kommer de i från?! Poff, så är de bara där. Detta ska jag testa.

    SvaraRadera
  4. här ska blandas fluggrogg! tackar för tipset, du har räddat mitt kök!

    SvaraRadera
  5. Död åt bananflugorna! Jag hatar dem också. Har man en vit vägg sitter de där som fula, svarta prickar. Bra utrotningstips, dock, antecknas! :-)

    SvaraRadera
  6. Funkede inte pa mina.. :( men kanske ska testa att byta ut honungen mot lonnsirap, det kanske smakar battre for Kanadensiska flugor :)

    SvaraRadera
  7. Hej Kaksmulan!
    Det kanske är av annat virke de där kanadensiska :-) Här fylls glaset på med fler å fler... I like! Kram Gourmetmorsan

    SvaraRadera
  8. Ska genast bege mig ut i köket och blanda en dekokt! Avskyr de små räliga flygfäna, speciellt när man som vi inte har diskmaskin så har de en tendens att samlas i disken... de kräver alltså oxå att man genast diskar så fort man använt något i köket! FY!

    SvaraRadera