söndag 12 september 2010

Regn=bak!


Idag har det i stort sett regnat hela tiden, och vad passar inte
bättre än brödbak då! Emmy inspirerade mig med sin löpar-
limpa, så det fick det bli idag...både bak och löpning! Medans
brödet gräddades tog jag mig en rund i regnet, vilket var hur
härligt som helst! Åh när jag kom hem efter dusch, fanns det
nybakt bröd på bänken! Så nu ska jag krypa upp i soffan och
provsmaka en skiva med kall mjölk...yammie
:D

Emmys löparlimpa
1 limpa
5 dl vetemjöl
2 dl fiberhavregryn
1 dl linfrö
1 dl solroskärnor
0,5 dl hackade hasselnötter
0,5 dl hackade torkade aprikoser
2 tsk bikarbonat
1 tsk salt
4 dl naturell yoghurt
2 msk lingonsylt
2 msk honung

Blanda samman alla torra ingredienser sedan i med vätskorna
i en bunke eller assistent. Klicka ut smeten i en smord form.
Grädda i nedre delen av ugnen på 200 grader i 45 minuter.

Jag slog till på dubbelsats, så det blev två limpor...
Går alltid åt här hemma!



1 kommentar:

  1. Hoppas ni tyckte det blev gott. Jag ska också försöka hålla igång och springa lite innan det blir för kallt och för mörkt om kvällarna.

    SvaraRadera